Kombi coupe, od kilku lat bardziej znane jako shooting-brake, dla masowego odbiorcy w Europie stworzone zostało w latach 60. XX wieku przez angielskie przedsiębiorstwo Reliant.

Scimitar (pol. bułat) drugiej generacji produkowany był w latach 1968-1975. Posiadał benzynowy silnik 3.0 V6 Ford Essex generujący 135 KM. Auto ważyło niecałe 1200 kg i choć producent deklarował przyspieszenie wielkości 8,5 sekundy do setki, to w rzeczywistości było to około 11 sekund. Scimitar dostępny był w automacie i czterobiegowym manualu. Ciekawy smaczek w tym aucie to bak o pojemności 78 litrów.

Z fabryki wyjechało 4311 sztuk drugiej generacji Scimitara i był to wielki sukces dla fabryki znanej poza UK głównie ze śmiesznych trójkołowców. Warto zauważyć, że słynące z wielkiej urody Volvo P1800ES powstało dopiero 5 lat po Scimitarze. Tak, wiem, Chevrolet Nomad był wcześniej, ale w Europie na szeroką skalę to właśnie Scimitar wprowadził dwudrzwiowe kombi.

Przykładowy egzemplarz do kupienia w Niemczech za około 32 000zł.

#rzetelnafura – ciekawe autka
#carspotting #carboners #samochody #motoryzacja #reliant